Malena Ernman

Malena Ernman vann och kommer att  representera Sverige vid schlagerfestivalen som svenskt  bidrag.  Detta är inte ett TV program jag har för vana att se, men vad gör man när man har en dotter på 11 år. Man röstar på Malena och hon vann. Jättekul! Grattis och lycka till internationellt även i detta!

Malena är en fantastiskt bra operasångerska både i Sverige och utomlands, områden där jag är mer van att se henne sedan tidigare.

5 Responses to Malena Ernman

  1. […] Malena Ernman « Frihandelsministern […]

  2. […] Malena Ernman Malena Ernman vann och kommer att  representera Sverige vid schlagerfestivalen som svenskt  bidrag.  Detta är inte […] […]

  3. lasselingman skriver:

    Vilken tur att Du har en 11-årig dotter som Du kan skylla på för att kunna se Melodifestivalen.
    Det är inget farligt att titta på, jag lovar för jag har sett det under en följd av år trots att jag tidvis jobbat i kulturens högborg Rikskonserter.
    Jag tycker också i allmänbildningens spår att man bör hålla sig ajour med vad svenska folket tycker om för det lockar år efter år mellan 3 och 4 miljoner tittare.
    Hälsningar
    Lasse Lingman

  4. Brita Adolfson skriver:

    Grattis MALENA och lycka till i Moskva

  5. Anders Stridh skriver:

    Malena, Du är en klippa. Det bästa som hänt eurovisionsschlagertävlingen på åtskilliga år. Du är helt enkelt fantastisk. Både ditt framträdande och Din sång. Kan inte annat än grattulera och hoppas Du sopar banan i Moskva.

Kommentera

