Vaccin mot svininfluensa

Regeringssammanträde idag istället för imorgon eftersom det är Kristi Himmelfärdsdagen. Skottade skrivbordet under resten förmiddagen tillsammans med lyssnande på partiledardebatt och åt sedan lunch med en tidigare forskarkollega Jan Albert på Smittskyddsinstitutet. Roligt att ses igen och dessutom fick jag en del ny information om svininfluensan.

I måndags var det ju extra regeringssammanträde om just beslut gällande inköp av vaccin för hela svenska befolkningen mot denna influensa och därför var det intressant att höra lite mer från experthåll. Saknar forskningen på KI ibland även om jag har det fantastiskt roligt på min nuvarande arbetsplats också.

På eftermiddagen var det så dags för EU nämnden och tala om de svenska ståndpunkterna inför nästa Konkurrenskraftråd. Den viktigaste frågan på min agenda denna gång var gemenskapspatentet där det var en enig EU nämnd bakom regeringens ståndpunkter. Fick också tillfälle att träffa några av mina tidigare kollegor i riksdagen, alltid lika roligt.

Kommentera

