Fredag på Gotland

Bestämde redan tidigt imorse att det blev ingen resa till Visby och Almedalen idag. Bättre att stanna på södra Gotland och umgås med familjen. Har istället följt nyheterna via media.

Största nyheten idag i sommartorkan verkar vara om maten i landstinget. Jag har ingen intention att lägga mig i hur upphandlingen gått till och heller inte om Miljöpartiets utspel om maten. Jag vill egentligen bara ställa frågan om patienterna tycker att de är nöjda med maten? Eller i Miljöpartiets fall skolbarnens mat?

Det måste vara kärnfrågan eftersom vi politiker är till för att fatta bra beslut som förhoppningsvis ger mervärde för människor.

I övrigt känner jag att när man i media börjar diskutera trendbrott i strumpmode i Almedalen är det dags att ägna sig åt andra frågor.

Bättre att använda energin på hur vi får igenom nya frihandelsavtal och hur vi bäst påverkar situationen i Iran, det är frågor som funnits i mitt huvud idag.

Detta tillsammans med mer handfasta och jordnära ting såsom att öva som egenhändig rörmokare. Jag har just bytt ut duschblandaren på landet och den nya fungerar.

Kommentera

