Störtlopp i Åre

Tittade på störtloppet i Åre på förmiddagen. Flera som bröt loppet och körde ur. En otäck olycka precis innan Anja startade. Hon körde också ur och kom ner arg så att det osade om henne. Högst förståeligt när man laddar så hårt.
Jag fick en tankeställare för det var första gången jag sett någon så arg så att det osar omkring henne på nära håll. Tidigare har jag aldrig sett någon annan förutom jag själv vara så förbannad. Dessutom då beroende på hur jag själv agerat, aldrig på andra. Men när ilskan pyst ut laddar man om och tar nya tag igen.

Bra möte med Åreföretagarna, Skistar och World cup på eftermiddagen om Åre som framtida åretrunt destination och hur Åre kan vara ett föredöme för Sverigebilden.

Prisutdelning på kvällen hann vi också med. Hur det gick? Lindsay Vonn vann, Tina Maze tvåa och Maria Reisch trea. Suveräna åkare alla tre och trevliga tjejer.

Kommentera

