Tisdag på UD

Var idag på utfrågning i KU angående resan tillsammans med åtta svenska företag i Libyen i september 2009. Många relevanta frågor som jag försökte besvara så utförligt som möjligt.

Efter en snabb och sen lunch på kontoret hade jag sedan veckoberedning med massor av ärenden om allt möjligt. Inte minst Doha rundans vara eller icke vara och dess framtid.

Sitter nu och förbereder mig inför mötet i morgon förmiddag då det blir överläggningar hos statsministern tillsammans med Putin och hans delegation som är här i Sverige på besök. Inte minst kommer min ryska motsvarighet för styrkommittén Ivanov, vice premiärminister tillbaka igen. Han var ju här för en månad sedan och vi hade då möte om svensk ryska relationer.
Till lunch ska jag byta fokus och engagera mig i Exportrådsdagen och utdelning av Stora Exportpriset i närvaro av kungen.

1 Responses to Tisdag på UD

  1. Lilian Goldberg skriver:

    Jag upplevde KU-utfrågningen igår däruppifrån som medborgare och intrycket var bra, säkert, realistiskt och det kändes som någonting som utspelar sej i den här världen. Enda fläcken kan ha varit den överdrivna betydelse som verkar tillmätas Sveriges ”hjälp” till resten av världen.

Lämna en kommentar